Logo / identitetskonspt / profil

Det er et helhetlig system som består av navn, symboler, fargepalett, skrifttyper og retningslinjer for bruk av disse. I tillegg kan det inngå f.eks. uniformer, innredning og messestands. Alle elementer som i en eller annen form representerer bedriftens ansikt, bør inngå i et samlet identitetsprogram.

Gjenkjennelse i alle ledd
Formålet ved et slikt konsept er gjenkjennelse i alle ledd, hvor all form for kommunikasjon og informasjon har et helhetlig uttrykk. Hvert signal selskapet sender ut er en potensiell mulighet til å vinne mer tillit og lojalitet. Dette gjelder enten det dreier seg om brev med firma-
logo, et produkt og dets emballasje, en brosjyre eller en årsberetning, eller et skilt i en resepsjon.
Etter at store internasjonale kjeder har gått foran og vist vei, har konsepttankegangen for alvor fått innpass. Med klare retningslinjer vil det være enklere å observere hvor kommunikasjonen fungerer/ikke fungerer. Slik oppnår man også et verdifult analyseverktøy i markedet.

Å skape lojalitet
Bedriftens identitetspakke vil være avgjørende for de ansattes evne til å formidle enhetlig kommunikasjon utad. Samtidig benyttes designprogrammet både til å tydelig-gjøre de nødvendige forandringene, og som verktøy for å kanalisere medarbeidernes oppmerksomhet mot fremtidige mål. Undersøkelser viser at internpolitisk virker designprogrammer samlende, og gir medarbeidere en større opplevelse av tilhørighet, og derav lojalitet.

Virksomhetens ansikt
I et stadig skiftende marked, med stigende tilbud og selektiv kjøpsadferd, er evnen til å fornye seg i takt med markedet og dets trendsoppfatning avgjørende. Å fornye seg behøver ikke, og bør noen ganger ikke, innebære at man endrer virksomhetens ansikt drastisk. Noen ganger er det kun mindre endringer og oppgraderinger som skal til for å friske opp en profil. Selve nøkkelordene for sterk profil er gjenkjennelse gjennom gjentagelse. Derfor må også bedriftens øvrige signaler, slik som reklame og PR, være innordnet den samme kommunikasjonsplattformen som identitetsprogrammet
Stacks Image 7538
Stacks Image 7638
Stacks Image 7630
Stacks Image 7565
Stacks Image 7573
Stacks Image 7581
Stacks Image 7605
Stacks Image 7597
Stacks Image 7557
Stacks Image 7589
Stacks Image 7613
Stacks Image 7622

Stacks Image 7487
Stacks Image 7490
Stacks Image 7493
My Image

Stacks Image 7166
Stacks Image 7164

Stacks Image 7908
Stacks Image 7911
Stacks Image 7914
Stacks Image 7270
Stacks Image 7273
My Image

Stacks Image 7371
Stacks Image 7361

Stacks Image 7940
Stacks Image 7943
Stacks Image 7416
Stacks Image 7419

“Vi valgte JHelstad som kretiv samarbeidspartner fordi han viste god forståelse og stort engasjement for prosjektet»

KONTAKT MEG:

JHelstad AS
Måltrostveien 23
0786 Oslo

T: 93433002
joachim@jhelstad.no

TJENESTER:

• PROFIL / IDENTITET
• PROSPEKT & KATALOG
• WEBDESIGN
• FOTO
• ANNONSER, DM & REKLAME
• PAKNING / EMBALASJE
• MESSE- OG BUTIKKDEKOR
• ÅRSRAPPORT
• SALGS STRATEGI
• 3D UTVIKLING

© 2015 JHelstad. Alle rettigheter reservert.