«For 1o år siden kom salgsmateriell for eiendom fra kopimaskinen. Gjennom design og utvikling av mange prosjekter, har jeg fått lov til å påvirke utviklingen til der vi er i dag.»
Etter 10-12 år med ekstreme arbeidsmengder og suksess med Pilot Design, valgte jeg å trekke meg tilbake mot hjemmekontor. På denne tiden var det “ekstremt” enkelt å skape bi-inntekt gjennom å sysle litt meg eiendom, og dette ble kombinasjonen som satt meg i kontakt med flere utviklere som trengte materiell og salgs-sparring. Med erfaring fra noen av Selvaags suksessprosjekter bl.a. Fossum Terrasse, kom flere og flere prosjekter. Jeg hadde også ideen bak iHus og deres første profil.
Forståelsen for det å tenke målgruppe og tilpasse deres behov var og er fortsatt litt fremmed innen eiendomutvikling. Mange bygger først og tenker målgruppe etterpå. Man ser også at produktet/eiendommen med enkle valg kunne vært betydelig bedre. Eksempel for bare 10 år siden ble de fleste leiligheter på fjellet bygget med samme interiørvalg som en leilighet i byen. Gipsvegger ble malt hvite og 3-stavs eike parkett på gulvet. «Krystallen» på Kvitfjell var et av prosjektene som gikk i denne fella (sjekk finn.no). Dette dreier seg ikke om kostnader, med om dårlig/ingen avgjørelser.
Ved siden av å være grafisk designer, håper jeg og kunne tilby mye erfaring rundt hva som funker for å få solgt eiendommen. En sparringspartner som sier ifra hvis produktet burde vært annerledes. Er produktet ekstremt bra, blir markedføringsjobben mye enklere. Jeg jakter alltid etter den «gode historien», målet er å skape/designe et så godt prospekt at utvikler får lyst til å bo der.
I det siste har jeg utviklet/designet ny profil for boligutvikler Neptune Properties og fritidseindom konseptet Skigaarden øverst i Hemsedal. På begge disse omfattende designoppdrag har jeg oppsummert erfaring og kunnskap fra alle tidligere arbeider, samt utviklet videre salg av eiendom.
Design av totalprofil, brosjyre, plakater, Dm og T-shirt
Design av totalprofil, identiteskonsepter eller kun enkel logo?
Skape en identitet fra bunn av, eller sette profilen i system. Lage en profilmanual?
…og kommer nok til å være det noen år til. Jeg tror likevel annonsene kommer til å få kjøper inn på nett for å vise mere av objektet. Eiendom trenger mye plass, da det ofte ehar en omfattende «historie» - mye informasjon. Innefor valg av media er det lov å være mer utradisjonell enn det man har sett til nå. Det å synes i eiendomsbilag er vanskelig.
• Overskrift som blikkfang
• Lokal forankring, gjennom bruk av dialekt
• Så tydelig som mulig
• Utradisjonell tekst
• Denne annonsen stod i magasiner og andre media der den skilte seg ut.
• Blikkfang gjennom bruk av skibilde
• Oransj fane gir salg. Designmessig ligger utfordringen i å beholde en eksklusiv profil, men i avisenes annonsekaos er dette lov.
Et knippe annonse design. Forskjellig profil med tanke på målgruppe.
Idag finnes det mange som som lager 3Der - små forskjeller og detaljer, gjør at de treffer målgruppen bedre. Samtidig som jeg «tilpasser» interiørene holder jeg også kontakten med utvikler - dette blir ofte rimeligere og mye bedre.
“Vi valgte JHelstad som kretiv samarbeidspartner fordi han viste god forståelse og stort engasjement for prosjektet»
KONTAKT MEG:
TJENESTER:
• PROFIL / IDENTITET
• PROSPEKT & KATALOG
• WEBDESIGN
• FOTO
• ANNONSER, DM & REKLAME
• PAKNING / EMBALASJE
• MESSE- OG BUTIKKDEKOR
• ÅRSRAPPORT
• SALGS STRATEGI
• 3D UTVIKLING