«Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid»
HJK
Selvom jeg fikk en pangstart på min karriere som grafiskdesigner, forstod jeg tidlig at i lille norge må man tilegne seg erfaring på mange områder for å få hjulene til å gå rundt. En bedrifts identitet er avhengig av at det er en rød tråd gjennom alle de MF-tiltak som gjøres. Å samle det grafiske hos få er både lønnsomt og enkelt.
Utvikling av salgsmateriell for eiendom.
Design av totalprofil, identiteskonsepter eller kun enkel logo?
Skape en identitet fra bunn av, eller sette profilen i system. Lage en profilmanual?
Salgskampanjer i butikk, på messer eller andre lokasjoner.
Fra ide til ferdig produksjon.
Planlegging av kampanjer - mediavalg/kjøp.
Først var det nok å være på nett…så kom fokuset på innhold…nå er mulighetene enorme og «ferdig løsningene» på vei ut. Koblingene mellom sosiale medier og tilpassing av innhold for mobil er avgjørende. Vi har alltid hatt fokus på målgruppens brukeropplevelse av nettsiden, og guiding av ønsket budskap. Bedriftens profil må også ivaretas.
Ski, sykler, vinkartonger, melposer, rusbrus, impregnering osv. Alt skal ha sitt design slik at målgruppen velger deg.
Med salg i fokus.
Jeg gjør stort sett all foto for mine arbeider, så i kataloger, prospekter, annonser osv. under portfolio finnes manfoldig eksempler. Jeg har selvsagt ikke noe imot å bruke andre fotografer, men som oftest vet jeg hvilket behov og krav som passer til de enkelte prosjekt. I de senere år er det vel vært mest interiør og eksteriør av eiendomsprosjekter, samt matfoto oppdrag. Gjennom årene har jeg gjort alt fra bilkampanjer for Mercedes, fashionfoto for Risøe til mye produktfoto.
Har lang erfaring med bildebehandling og retusj, det meste er mulig idag.
• Kundeavis/magasin
• Intern magasin
• Vedlegg
• Redesign av maler
Maler blir ofte designet i opphavsland. Fordi JHelstad har jobbet med mange veldig store merkevarer, har jeg også måttet tilpasse mye «ferdig» materiell. Enten med tanke på formater og oversettelser av tekster, men også tilpasse innholdet noe for det norske markedet.
De finnes et hav av muligheter, like mange dårlige løsninger til veldig forskjellige priser.
“Vi valgte JHelstad som kretiv samarbeidspartner fordi han viste god forståelse og stort engasjement for prosjektet»
KONTAKT MEG:
TJENESTER:
• PROFIL / IDENTITET
• PROSPEKT & KATALOG
• WEBDESIGN
• FOTO
• ANNONSER, DM & REKLAME
• PAKNING / EMBALASJE
• MESSE- OG BUTIKKDEKOR
• ÅRSRAPPORT
• SALGS STRATEGI
• 3D UTVIKLING